Ölandstripp

Nyss hemkommen från en rolig, givande och mycket god semester på Öland. Det var många år sedan jag besökte ön senast men kan nu lova att det inte dröjer så lång tid tills jag är där igen. Det tar ju faktiskt inte så lång tid att åka dit, lättillgängligt och smidigt att brumma över bron med bilen. Vi (jag och min syster) började att besöka Borgholm. En vacker stad med många fina stora trävillor som vetter mot havet med vackra glasverandor och välarbetad snickarglädje. Vi bodde på Hotell Borgholm och avnjöt en av de bästa måltider jag någonsin ätit. Det är Karin Fransson, någon ni säkert känner igen från bl.a. Tv4as nyhetsmorgon, som står för den örtdoftande menyn. Vad sägs om lammsadel och mörbräserad lammnacke med späda rödbetor, rovor och sommarkålknyte...Mmm, vackert och otroligt gott - väl värt ett besök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0