Snyltgäster..

Min fina plantering med den läckra mörklila pensén som växt till sig på min balkong fick plötsligt en helt annan funktion än enbart ett vacker blickfång. Idag när jag kom hem från jobbet hade en hög med grenar och kvistar täckt penséerna och mitt i krukan satt en nöjd duva, vilket jag gott kan förstå med så vackra blommor att bygga bo på..

Nu är ju bara frågan hur jag får duvan att flytta från min balkong? Cd-skivor har jag hört ska vara effektivt, men hur snyggt??

Jag hoppas hon själv kommer på bättre tankar snart och flyttar till ett mindre exklusivt boende, jag vill hellre njuta av mina blommor...


Kommentarer
Postat av: Christer

Sätt grillpinnar så tätt så hon inte får plats ! Eller mata duvungar om ett tag :-)

2012-04-30 @ 16:50:44
Postat av: Josephine

Men gud så sött! Kan hon inte bara få bo där då... :)

2012-05-05 @ 08:33:13
URL: http://josephinemarialinnea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0